7 مورد از بهترین مکان ها برای آب تنی در تهران

آب تنی در تهران، از فعالیت های تفریحی است که شاید بسیاری از افراد از وجود این امکان با خبر نباشند. آب تنی در تهران، اقدامی است که در خنک ترین و زیبا ترین مکان ها امکان پذیر است و به همین سبب، می توان گفت که یکی از عالی ترین و مناسب ترین فعالیت های تفریحی در فصل تابستان است. طبیعتا در گرم ترین فصل سال، و به ویژه در ماه های مرداد و شهریور، گرمای هوا کاملا طاقت فرسا می باشد. به همین سبب، همه ی ما به دنبال، مکانی هستیم که نه تنها دارای آب و هوای خنکی باشد، بلکه همچنین چشم انداز و منظره زیبایی را از طبیعت به نمایش بگذارد. حال اگر این جاذبه گردشگری که این امکانات و امتیازات را دارد، در نزدیکی شهر تهران هم بسیار، همه چیز بسیار لذت بخش تر و عالی تر خواهد بود.

به واسطه وجود رشته کوه سر بلند البرز، می توان گفت که شهر تهران، در موقعیت مکانی بسیار عالی و خوبی قرار دارد. در واقع باید اشاره کنیم که وجود رشته کوه البرز در شمال شهر تهران، سبب شده است که جاذبه های گردشگری و پدیده های طبیعی متعددی در این شهر به وجود بیاید. پدیده هایی که هر کدام از آن ها دارای زیبا ترین و بی نظیر ترین چشم انداز ها بوده و به همین سبب، همه روزه، افراد بسیار زیادی را به سمت خود جذب می کند. لازم به ذکر است که با شناخت این جاذبه های گردشگری، می توان بهترین و به یاد ماندنی ترین اوقات را سپری کرد.

روز های آخر هفته، زمان بسیار مناسبی برای تجربه این سفر نیم روزه یا یک روزه هستند و به همین سبب، باید اشاره کنیم که اگرشما نیز به واسطه مشغله های فکری و حجم بسیار زیاد کار خود، نیاز به مکانی بسیار خلوت دارید که بتوانید ساعاتی را به بهترین شکل ممکن سپری کنید، توصیه می کنیم مطالعه ادامه این مطلب را از دست ندهید. چرا که بدون شک، شناخت بهترین مکان ها برای آب تنی در تهران می تواند اوقات آخر هفته ها را بسیار لذت بخش تر و عالی تر کند. در ادامه این مطلب، قصد داریم شما را با چند مورد از عالی ترین و بهترین مقاصد برای آب تنی در تهران آشنا کنیم. پس اگر به دنبال زیبا ترین و دیدنی ترین مقاصد گردشگری تهران که بتوانید چند ساعتی را به دور از آلودگی های شهری و همچنین ترافیک های سنگین تهران بگذرانید، توصیه می کنیم مطالعه ادامه این مطلب را از دست ندهید.

لیست برخی از زیباترین مکان ها برای آب تنی در تهران

در فصل زمستان، با وجود بارش های متعددی که در ارتفاعات رشته کوه البرز رخ می دهد، ذخیره بسیار زیادی برای فصل تابستان، ایجاد می شود. در واقع با فرا رسیدن فصل تابستان، رودخانه ها و دریاچه ها، پر آب شده و به همین سبب، می توان گفت که بهترین و عالی ترین مکان ها و پدیده های طبیعی را به وجود می اورد. بازدید از این پدیده های طبیعی سبب می شود تا روحیات هر فردی به طور کامل عوض شده و به همین ترتیب، هر فردی بهترین و عالی ترین اوقات خود را در این مکان ها سپری کنید. در لیست زیر، مکان هایی معرفی شده است که دارای زیبا ترین و دیدنی ترین مناظر و چشم انداز ها می باشد و مهم تر از همه، موقعیت بسیار مناسبی را برای آب تنی در تهران دارند.

پس اگر گرمای هوا شما را آزار می دهد و به دنبال بهترین و عالی ترین گزینه ها برای آب تنی هستید، لیست زیر را مطالعه کنید.

 

1.    رودک، بهترین گزینه برای آب تنی و طبیعت گردی در تهران

رودک که آن را با نام دیگری ماانند رودبارک نیز می شناسند، یکی از زیبا ترین و دیدنی ترین روستاهای اطراف تهران می باشد. رودک، مکانی است که برای دسترسی به آن، باید خود را به جاده لشکرک برسانید و در نهایت، پس از رد کردن زر بند، به آن می رسید. طبیعت بی نظیر و بسیار خاصی که در روستای رودک وجود دارد، سبب می شود تا هوس کنید تا چنیدن ساعت در همین مکان بمانید و از زیبایی ها و آب و هوای بسیار خوب این منطقه بهره مند شوید.

جالب است بدانید که با توجه به زیبایی های بیش از اندازه ای که دارد، همیشه در تعطیلات آخر هفته، افراد زیادی به سمت این مکان جذب می شوند. در نتیجه رستوران های متعددی در این روستا قرار دارند که می توانند لذت بخش بودن سفر را دو چندان کنند. برای پیدا کردن بهترین مکان ها برای آب تنی در این منطقه، می توانید در حدود دو ساعت پیاده روی کرده و در نهایت، در دل طبیعت بی نظیر این منطقه، با تعداد بسیار زیادی از حوضچه های آب رو به رو شوید. همچنین باید اشاره کنیم که در این منطقه می توانید از آبشار ها و رودخانه نیز دیدن نمایید. اگر به دنبال مکانی خلوت برای آب تنی هستید، رودک بهترین و مناسب ترین گزینه برای شما است. نا گفته نماند که این منطقه، جزوی از لواسان بوده و به همین دلیل، وجود بی نظیر ترین آب و هوا در آن منطقه طبیعی است.

2.    آبشار کرکبود، بهترین مکان برای استراحت در تهران

آبشار کرکبود، یکی از عالی ترین و بی نظیر ترین گزینه ها برای گردش و تفریح و به ویژه آب تنی در تهران می باشد. در بین انبوهی از جاذبه های گردشگری و مکان های متعدد برای آب تنی، آبشار کرکبود یکی از بهترین و مناسب ترین آن ها است. این آبشار، یکی از جاهای دیدنی طالقان می باشد و به همین سبب، می توان گفت که دسترسی به آن بسیار آسان است. آبشار کرکبود، در دره ای صخره ای واقع شده است و به همین سبب، منظره بسیار زیبا و دیدنی ای را به نمایش گذاشته است.

ارتفاع این آبشار در حدود 5 متر بوده اما با این وجود باید اشاره کنیم که منظره و چشم انداز بسیار زیبا و بی نظیری را به نمایش گذاشته است. علاوه بر این باید اشاره کنیم که در پایین آبشار کرکبود، رودخانه خروشانی قرار دارد که می تواند لذت سفر شما را دو چندان کند. به خاطر داشته باشید که برای بازدید از این آبشار، حتما باید کفش های مناسب پیاده روی داشته باشید تا در طول سفر، سختی مسیر شما را آزار ندهد.

3.    آبشار ناران، تجربه لذت بخش ترین آب تنی در تهران

آب تنی در تهران، در دریاچه ها و ابشار های متععدی که در اطراف این شهر قرار دارد امکان پذیر است. آبشار ناران، گزینه ای است که هر فردی پس از بازدید از آن، برای بازدید های بعدی خود نیز برنامه ریزی می کند. در واقع باید اشاره کنیم که یکی از زیبا ترین و دیدنی ترین گزینه های گردشگری و آب تنی در تهران، آبشار ناران در لواسان می باشد. در محدوده لواسان کوچک، در ارتفاع 1896 متری از سطح دریا، می توان طبیعت بسیار زیبا و بی نظیری را مشاهده کرد. چیزی که جذابیت این منطقه را دو چندان می کند، وجود امکان اب تنی در این منطقه است.

ارتفاع آبشار ناران در حدود 5 الی 10 متر می باشد و باید اشاره کنیم که یکی از آبشار های دائمی تهران به شمار می رود. اگر به دنبال خنک ترین و زیبا ترین مکان برای آب تنی در تهران هستید، توصیه می کنیم بازدید از آبشار ناران را از دست ندهید. برای دستری به روستای ناران، باید خود را به روستای کند علیا برسانید و در نهایت، در بخش شمالی این روستا، به راحتی، زیبا ترین و دیدنی ترین مناظر و چشم انداز را با وجود امکان آب تنی در تهران مشاهده نمایید.

4.    تنگه واشی، زیباترین گزینه برای طبیعت گردی

یکی دیگر از بهترین و عالی ترین گزینه ها برای آب تنی در تهران، تنگه واشی می باشد. تنگه ای بسیار بسیار زیبا که می توان بهترین و عالی ترین سفر یک روزه را با بازدید از آن تجربه کرد. در بین انبوهی از جاذبه های گردشگری و دیدنی که در اطراف تهران وجود داشته و همچنین می توان گفت که گزینه های مناسبی برای آب تنی در تهران به شمار می روند، برخی از آن ها دارای بیشترین میزان جذابیت هستند. در واقع باید اشاره کنیم که برای آی تنی در تهران، می توان با گزینه های بسیار زیادی رو به رو شد. اما طبیعتا، برخی از این پدیده های طبیعی که امکان آب تنی در تهران را به وجود آورده اند، دارای دیدنی ترین و بی نظیر ترین چشم انداز ها می باشند. که یکی از بهترین و شناخته شده ترین آن ها، تنگه واشی می باشد.

این تنگه، شامل دو تنگه با مسیر طولانی، یک دشت بسیار وسیع، و همچنین یک آبشار بسیار بسیار زیبا و دیدنی می باشد. به طور کلی تنگه واشی، مکانی است که بدون شک، هر فردی که به آن سفر کند، خیس خواهد شد. چشم انداز بی نظیر تنگه واشی، در گرم ترین روز ه ای سال، افراد بسیار زیادی را به سمت خود جذب می کند. تنگه اولی که در مسیر این منطقه وجود دارد، دارای مسیر مناسب است که رودخانه ای در بستر آن وجود دارد. آب این رودخانه بسیار بسیار سرد می باشد و به همین سبب، در گرم ترین روز های سال، سرمای عجیبی را در تنتان می اندازد.

پس از پایان تنگه اول به دشت بسیار وسیع و سرسبزی می رسید که گونه های مختلفی از گیاهان، به ویژه گونه هایی از گیاهان دارویی کم یاب در آن وجود دارد. در انتهای دشت، تنگه دوم شروع می شود. تنگه ای که مسیر آن قابل مقایسه با مسیر تنگه اول نیست و به همین سبب، هیجان مسیر را بسیار بیشتر می کند. سختی این مسیر کمی بالا است و ارتفاع آب در این تنگه بالاتر است. در نهایت پس از پیمودن این مسیر، می توانید آبشار بسیار زیاب و دیدنی را مشاهده کنید و سفر خود را تکمیل کنید. اگر قصد دارید تا لذت بخش ترین آب تنی در تهران را تجربه کنید، توصیه می کنیم حتما بازدید از تنگه واشی را در امور خود قرار دهید.

 

5.    دریاچه آهنگ، مناسب ترین گزینه برای آب تنی در تهران

آب تنی در تهران، در دریاچه ای بسیار زیبا و دیدنی که دسترسی به آن بسیار راحت است امکان پذیر است. دریاچه آهنگ، یکی از پدیده های طبیعی در بین کوه های البرز می باشد. دریاچه آهنگ، در فصل تابستان، دارای خنک ترین و بهترین آب و هوا می باشد. به طوری که همه روزه، افراد بسیار زیادی را به سمت خود جذب می کند تا بتوانند از وجود هوای بی نظیر این منطقه لذت ببرند. لازم به ذکر است که دریاچه آهنگ، از جاذبه های گردشگری فیروزکوه بوده و برای دسترسی به آن باید خود را به روستای زیبای سیمین دشت برسانید. این روستا، بسیار پر آب بوده و به همین دلیل، می توان گفت که گزینه بسیار مناسبی برای آب تنی در تهران به شمار می رود.

این روستای کوهستانی، در فاصله 100 کیلومتری شهر تهران واقع شده است و به همین سبب، باید سفری یک روزه را به این جاذبه گردشگری داشته باشید. لازم به ذکر است که وجود چشمه های متعدد در این منطقه و همچنین بارش های متعددی که صورت می گیرد، سبب شده اند تا این دریاچه زیبا و دیدنی مکان مناسبی برای آب تنی در تهران باشد. به خاطر داشته باشید که دریاچه آهنگ، مکان بسیار مناسبی برای غواصی نیز می باشد. اگر دوستدار جانوران و آبزیان هستید، و دوست دارید تا دنیای بسیار زیبا و دیدنی ای که در زیر آب ها واقع شده است را مشاهده کنید، می توانید لوازم لازم برای غواصی را با خود به همراه ببرید و در نهایت، در این منطقه، اقدام به غواصی کنید.

در بستر دریاچه آهنگ، اکوسیستم بسیار جذاب و دیدنی ای وجود دارد که می تواند تجربه لذت بخشی از سفر را به شما القا کند. در نهایت، در بین تمامی گزینه ها برای آب تنی در تهران، دریاچه آهنگ مناسب ترین و عالی ترین گزینه برای آب تنی بوده و شما می توانید به راحتی و آسانی به آن دسترسی پیدا کنید.

6.    آبشار کلها

یکی دیگر از بهترین و عالی ترین گزینه ها برای آب تنی در تهران، آبشار کلها می باشد، آبشاری بسیار زیبا و خاص، که در میان رشته کوه البرز واقع شده و برای دسترسی به آن، باید خود را به جاده چالوس برسانید. در جاده چالوس، می توانید از زیبایی ها و طبیعت بی نظیری که وجود دارد لذت ببرید. در واقع برای بازدید از آبشار کلها، نه تنها می توانید لذت بخش ترین آب تنی در تهران را تجربه کنید، بلکه همچنین می توانید از مسیر دسترسی به این جاذبه گردشگری نیز لذت برده و در نهایت، یکی از عالی ترین و بی نظیر ترین سفر های خود را تجربه نمایید. آبشار کلها، آبشاری است که در بخش غربی سد کرج واقع شده است.

برای دسترسی به آبشار کلها، یا کلوان، باید از بخش غربی پل خواب اقدام کرده و در نهایت، زیبا ترین و دیدنی ترین چشم انداز را که در بین انبوهی از گونه های مختلف گیاهی و همچنین صخره ها و تخته سنگ های بزرگ، وجود دارد مشاهده نمایید. اگر تا به جال تجربه سفر به تنگه واشی را داشته باشید، می دانید که برای دسترسی به آبشاری که در انتهای این تنگه وجود دارد، باید مسیر رودخانه را ادامه دهید. آبشار کلها نیز مشابه با همین بوده و برای مشاهده این آبشار، چه بخواهید و چه نخواهید، خیس خواهید شد. تجربه آب تنی در تهران، در میان آبشار کلها بسیار عالی و لذت بخش می باشد.

7.    دریاچه تار

یکی از مناسب ترین و عالی ترین گزینه ها برای آب تنی در تهران، دریاچه تار می باشد. دریاچه ای که در شمال شرقی شهر تهران قرار داشته و به همین سبب، می توانید به راحتی به آن دسترسی پیدا کنید. همانطور که می دانید، محدوده دماوند تهران، دارای سرسبز ترین دشت ها و زیبا ترین و دیدنی ترین مناظر و چشم انداز ها می باشد. یکی از این جاذبه های گردشگری که در محدوده دماوند واقع شده و گزینه بسیار مناسبی برای آب تنی در تهران می باشد، دریاچه تار است. دریاچه ای که در ارتفاع 2500 متری از سطح دریا واقع شده است و به همین سبب گزینه بسیار مناسبی برای سفر در تابستان است.

به خاطر داشته باشید که دریاچه تار، دارای 45 متر عمق می باشد. به همین سبب، اگر ناگر حرفه ای هستید می توانید در این دریاچه شنا کنید. همچنین باید اشاره کنیم که در دریاچه تار، ماهی های متعددی وجود دارد که می توانید درون آن اقدام به ماهی گیری کنید. دریاچه تار می تواند لذت بخش ترین و عالی ترین سفر را برای شما رقم بزند.

آب تنی در تهران و تجربه لذت بخش ترین سفر یک روزه

آب تنی در تهران، یکی از محبوب ترین و لذت بخش ترین تفریحات است که بای انجام آن باید به دل طبیعت سفر کرد. وجود رشته کوه البرز در بخش شمالی شهر تهران، سبب شده است که طبیعت بی نظیر و همچنین پدیده های طبیعی بسیار خاص و زیبایی در آن وجود داشته باشد. در نتیجه اگر قصد دارید تا سفری لذت بخش و عالی را تجربه کرده و آب تنی در تهران را در زیبا ترین و دیدنی ترین مکان ها تجربه کنید، توصیه می کنیم از جاذبه های گردشگری که در این مطلب به شما اشاره کردیم بازدید کنید. اگر هم تا به حال از جاذبه هایی که در لیست بالا آن را معرفی کرد ایم، بازدید کرده اید، تجربیات و نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.