021-49029 پشتیبانی ایام عید : 09129309400 تهران-اشرفی اصفهانی-برج زمرد

مقالات و بروزرسانی ها

صنعت توریست در ایران

عوامل بسیار مهم جذب توریست و جهانگرد را بهتر بشناسیم

عوامل جذب توریست و جهانگرد

صنعت جهانگردی و توریسم می تواند در توان اقتصادی یک کشور مؤثر باشد. از این رو برنامه ریزی برای جذب توریست و عوامل مؤثر در آن جز کارهای هر مدیر می باشد. با به وجود آوردن خدمات بهتر در زمینه های راه و ترابری، فرهنگ، امنیت و آرامش برای جهانگردان می توان توریست بیشتری را جذب کرد.در این مطلب تهران مبله مرجع اجاره روزانه آپارتمان مبله عوامل جذب و گسترش صنعت توریسم را معرفی می کند.

 

جذب توریست در ایران

 

چه عواملی باعث شده است که جذب توریست و گردشگر برای کشورهای مختلف مهم شود؟

دولت برای بالا بردن توان اقتصادی کشور، فعالیت های زیادی را در برنامه ریزی های خود قرار می دهد. یکی از صنعت هایی بسیار پرسود در هر کشوری جذب توریست و جهانگرد است. قطعاً هر توریستی که به کشور وارد شود می تواند ارز را وارد کشور کرده و رشد اقتصادی به کشور بدهد. اما اقتصاد فقط صورت مسئله در جذب توریست و جهانگرد است.

شاید عواملی در پشت ورود و خروج توریست ها به یک کشور باشد که بسیار با اهمیت تر از اقتصاد باشد. یک توریست با خود فرهنگ می آورد و همچنین فرهنگ می برد. افراد در اقصی نقاط دنیا دارای رسم و رسومات و فرهنگ های متفاوتی هستند که برای افراد کشورهای دیگر جالب توجه است. توریست و جهانگرد با ورود به کشور می تواند فرهنگ کشور خود را به مردم که با او در ارتباط اند نشان دهد. همچنین با دیدن روابط و برخوردهای مردم فرهنگ غنی کشور ما را درک می کند.

 

علاقمندان به گردشگری در ایران مطالب زیر را هم بخوانید:

فرهنگ کشورهای مختلف |حقایق و عادات عجیب فرهنگی در دنیا

باغ چهل تن ،خانه فروغ الملک |جاذبه های گردشگری شیراز

سرای مشیر (سرای هنر) شیراز |جاذبه های گردشگری شیراز

 

 

در اصل می توان گفت یک توریست اگر در هنگام حضور در یک کشور رضایت کافی از خدمات و روابط داشته باشد، می تواند شبکه ای از توریست ها را در آینده به کشور وارد کند. و عکس این قضیه نیز وجود دارد. پس در زمینه جذب توریست و مدیریت جهانگردی در کشور باید تدابیری اندیشیده شود.

 

 

عوامل مؤثر و کلیدی در جذب توریست:

با توجه به اهمیت توریست در فرهنگ و اقتصاد یک کشور باید برای جذب و مدیریت جذب گردشگر و توریست فکری کرد.

  • تبلیغات و به کار بردن روش های اینفوگرافی برای درک بیشتر توسط هر فرد توریست:

اولین مسئله ای که یک نفر راغب می کند که به یک کشور به عنوان توریست سفر کند، تبلیغات است. شاید بتوان با یک اینفوگراف اطلاعات بسیاری را به افراد در کشورهای مختلف داد. اینفوگراف ها به جای اینکه صحبت کنند بیشتر با تصاویر کار می کنند و می توانند برای هر فردی با هر زبانی گویا باشند. در اینفوگرافی می توان به خوبی جاذبه های گردشگری را برای یک کشور به تصویر کشید.

  • راه و ترابری و بالا بردن تکنولوژی در زمینه جذب توریست و گردشگر:

برای جابجایی و ورود و خروج یک توریست راه و ترابری مسئله اصلی است. راههای هوایی، قطار، جاده ها و راه های دریایی باید بهینه سازی شوند، تا یک توریست بتواند به راحتی از این امکانات استفاده کند. مسیر های جاده ای بین شهرهای دارای قدرت جذب گردشگر باید در اولویت قرار گیرند.

 

  • ایجاد امنیت برای حضور توریست در کشور:

سلامت و امنیت افراد برای آن‌ها بسیار حائز اهمیت است. به گونه ای که مسائل امنیتی و جنگ می تواند ریزش زیادی را در جذب توریست و ورود گردشگر به یک کشور به یکباره نشان دهد.

این امنیت باید هم از لحاظ اخلاقی و هم از لحاظ سیاسی برای توریست ایجاد گردد. مسئولیت این کار بسیار می تواند سنگین باشد و باید حساسیت بالایی را روی این مسئله نشان داد. گاهی ممکن است با صدمه دیدن یک توریست رابطه بین دو کشور برای مدت ها آسیب ببیند.

 

  • ایجاد فرهنگ توریست پذیری در بین مردم:

 

 

 

 

توریست ها در فضاهای عمومی رفت و آمد می کنند و با مردم عادی در ارتباط قرار می گیرند. برای جذب توریست باید افرادی که وارد کشور می شوند را راضی به کشور خودشان برگرداند. مردم کشور ما مهمان نوازان خوبی هستند اما باید فرهنگ آن‌ها را در رابطه با ارتباطاتشان با توریست بالا برد. هر چه سطح علمی و زبان انگلیسی بین مردم بالاتر باشد بهتر می توانند با توریست برخورد داشته باشند. مثلاً می توان کشور ترکیه را مثال زد که حتی راننده تاکسی ها اکثر مسلط به زبان انگلیسی هستند. همچنین فرهنگ رانندگی نیز باید مورد بازبینی قرار گیرد و آموزش های لازم به خصوص در شهرهای دارای جاذبه های گردشگری به مردم داده شود.

 

  • بهینه سازی مناطق گردشگری و جذب توریست:

 

گردشگر در مکان های توریستی

 

کشور ما دارای پتانسیل بالایی از نظر جذب گردشگر و جاذبه های توریستی است. اما شاید به نسبت کشورهای رشد کمتری را برای جذب توریست نشان داده است. اگر مناطق گردشگری بیشتر مورد توجه قرار گیرند و برای ایجاد امکانات رفاهی در این مناطق سرمایه گذاری بیشتری انجام گیرد، قطعاً سود بیشتری را می توان از این صنعت کسب کرد.

 

سفر به ایتالیا را دوست دارید؟ مطلب زیر را از دست ندهید!

سفر ایتالیا | ۱۵ چیزی که باید قبل سفر به ایتالیا بدانید!

سفر به ایتالیا،تجربیات سفر به این کشور دوست داشتنی قسمت ۲

 

 

اگر چه سالانه تعداد زیادی توریست در کشور ما رفت و آمد دارند، اما این تعداد با توجه به پتانسیل زیاد کشور ما هم از نظر آب و هوایی و هم از نظر جاذبه های گردشگری و میراث فرهنگی بسیار ناچیز است. پس باید بیشتر در این مورد سرمایه گذاری شود تا بتوان اقتصاد کشور را نیز بهبود بخشید. بسیاری از کشورها از جمله ترکیه بالاترین جذب توریست را دارند و اقتصاد خود را از این طریق رونق زیادی داده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

fa_IRPersian
fa_IRPersian