021-49029 پشتیبانی ایام عید : 09129309400 تهران-اشرفی اصفهانی-برج زمرد

مقالات و بروزرسانی ها

حمل نقل با سرعت در تهران

حمل نقل با سرعت در تهران

اتوبوس های تند رو در تهران

به نام بخشاینده مهربان

حمل و نقل با سرعت
شاید در گذشته با برخوردن به نام حمل و نقل عمومی، کندی تحرک پایین بودن بهره وری این سیستم به ذهن همه میرسید؛ و اغلب عواملی مثل دسترسی آسان، ازدحام بیش از اندازه مسافرین در ایستگاه ها و اتوبوس ها ، عدم اطلاع رسانی صحیح در خصوص مسیریابی ، نامنظم بودن زمان حرکت اتوبوس ها ، عدم ارائه برنامه زمانبندی دقیق برای توقف اتوبوس ها در ایستگاهها ، طولانی بودن زمان انتظار در ایستگاهها ، طولانی بودن زمان سفر به دلیل سرعت کم اتوبوس

وضعیت نامطلوب اتوبوس ها و پاره ای دیگر از مشکلات و معضلات باعث عدم استقبال شهروندان از ناوگان حمل و نقل عمومی و خطوط فعال اتوبوسرانی در سطح شهر شده است.

اجاره روزانه سوئیت در تهران  با بهترین امکانات با ما تجربه کنید
معرفی
BRT مخفف Bus Rapid Transit است، یعنی سیستم اتوبوس‌‌های پرسرعت (که امروز آنرا به عنوان سامانه اتوبوس های تندرو می شناسیم). سال‌های زیادی است که در کشورهای مختلف از روش‌های متفاوتی برای افزایش کیفیت و سرعت خدمات اتوبوس‌ها استفاده می‌شود. روش‌هایی چون اختصاص خطوط ویژه به اتوبوس‌ها و دادن اولویت به اتوبوس.
می‌شود گفت BRT تلفیقی از همه روش‌هایی است که تاکنون برای افزایش سرعت اتوبوس‌ها استفاده می‌شد. شاید به همین دلیل است که اغلب مردم دنیا ترجیح می‌دهند از همان واژه اتوبوس برای اشاره به اتوبوس‌های سیستم BRT استفاده کنند.

اجاره روزانه سوئیت در تهران در تخصص ماست پس از ما بخواهید

تنها این آمریکای شمالی‌ها هستند که از واژه BRT استفاده می‌کنند.سیستم اتوبوس‌‌های پرسرعت نامش را از سیستم “حمل و نقل پرسرعت” وام گرفته است که در آن برای وسایل نقلیه عمومی از خطوط ویژه استفاده می‌شود و گاهی حتی تونل‌های ویژه برای حمل و نقل احداث می‌کنند.
ویژگی ها
سامانه اتوبوسرانی تندرومنافع فراوانی را در اختیار شهروندان و مدیریت شهری قرار می دهد من جمله:

  • کم شدن زمان انتظار در ایستگاهها که باعث افزایش رضایت مندی مشتریان می شود.
  • دریافت بلیط قبل از ورود به ایستگاه و حذف رابطه مستقیم بین راننده و مسافران
  • ایمنی و امنیت مسافران به دلیل طراحی خاص ایستگاهها
  • اطلاع رسانی دقیق به مسافران در ایستگاه و اتوبوس
  • سهولت استفاده معلولین جسمی – حرکتی
  • زمان بندی مناسب که باعث استفاده بهتر از ظرفیت ناوگان اتوبوس رانی می شود.
  • تخصیص هوشمندانه اتوبوس ها به مسیرها که باعث کاهش ازدحام مسافران در ایستگاهها و افزایش بهره وری اتوبوس ها می شود.
  • هزینه کمتر آماده سازی خطوط BRT نسبت به خطوط حمل و نقل ریلی
  • وجود یک مرکز کنترل واحد که باعث افزایش بهره وری سیستم می شود.
  • امکان بهره برداری ازساختارها و امکانات موجود

این اهداف توسط عوامل زیر حاصل می شود:

  • خط ویژه
  • حق تقدم عبور برای چراغ
  • طراحی خاص وسیله نقلیه
  • طراحی خاص ایستگاه و فضای مورد نیاز بیشتر
  • سیستم جمع آوری بلیط هوشمند

راهنمای دسترسی محلی
راه اندازی وفعال نمودن ۶ خط BRT با تعداد ۱۱۰۰ دستگاه اتوبوس وخارج از رده نمودن تعداد ۱۷۳۵ دستگاه از اتوبوسهای فرسوده با عمر بیش از ۱۰ سال طی سالهای ۱۳۸۷ لغایت شش ماه اول سال ۱۳۹۰ و با بکارگیری ۳۵۴۷ دستگاه اتوبوس گاز سوز گامی دیگر در کاهش میزان آلایندگی هوای شهر تهران به شمار می رود. در حال حاضر از ۱۶۰ کیلومتر شبکه خطوط تندروی طرحی شده مشتمل بر ۱۰ خط ، ۶ خط با طول حدود ۱۰۴ کیلومتر طراحی و پیاده سازی شده است و تلاش شده است تا طیف وسیعی از سیستم های تأسیساتی هوشمند ترافیکی جهت مدیریت این خطوط و تضمین سطح سرویس آنها به کاربرده شود.

اجاره روزانه سوئیت در تهران – میرداماد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

fa_IRPersian
fa_IRPersian